Różnica między amortyzatorami a amortyzatorami

image

Choć w większości wykonują tę samą pracę i słowa te są często używane zamiennie, amortyzatory i rozpórki odnoszą się do dwóch skrajnie różnych konstrukcji zawieszenia. Nie można użyć amortyzatora w miejscu rozpórki i odwrotnie. Może to naturalnie prowadzić do pewnego zamieszania, gdy próbuje zamówić odpowiednie części do samochodu, zwłaszcza, że wiele samochodów używa amortyzatorów do przodu i wstrząsów do tyłu.

Amortyzatory i rozpórki służą temu samemu głównemu celowi: przeciwdziałaniu ruchowi sprężyny. Podczas gdy sprężyna ma za zadanie przyjąć początkową siłę uderzenia w drogę, amortyzator tłumi ten ruch, aby utrzymać pojazd pod kontrolą. Dlatego też, być może w bardziej technicznym kontekście, amortyzatory i rozpórki są powszechnie nazywane "amortyzatorami". Różnica leży w strukturze zawieszenia Twojego pojazdu.

W układzie wykorzystującym tradycyjne amortyzatory, pojazd jest utrzymywany przede wszystkim przez sprężyny, a amortyzatory znajdują się w pobliżu. Ponieważ sprężyny ponoszą ciężar pojazdu, można technicznie prowadzić pojazd bez amortyzatorów, choć jest to niebezpieczne i nierozważne. Amortyzatory mogą być stosowane z resorami cewkowymi, piórowymi, pneumatycznymi lub drążkami skrętnymi. Amortyzatory są łatwiejsze w montażu ze względu na ich lokalizację w układzie zawieszenia pojazdu, a także zwykle tańsze w produkcji i zakupie, ponieważ konstrukcja poszczególnych części jest prostsza.

W zawieszeniu typu MacPherson strut, rozpórka zawiera punkty mocowania sprężyny śrubowej i elementu tłumiącego, który ma takie same elementy wewnętrzne jak standardowy amortyzator wypełniony gazem. Rozpórka, z owiniętą wokół niej sprężyną śrubową, jest elementem konstrukcyjnym samochodu, który go utrzymuje. W przypadku kół przednich, rozpórka jest również częścią układu kierowniczego, ponieważ w większości pojazdów mocowana jest do wspornika piasty lub zwrotnicy, a niektóre ustawienia zbieżności regulowane są bezpośrednio na rozpórce. Zaletą tej konstrukcji są głównie kwestie związane z opakowaniem. Ponieważ rozpórka mieści się wewnątrz sprężyny śrubowej, kombinacja zajmuje mniej miejsca pod pojazdem, zwłaszcza jeśli pojazd posiada sprężyny śrubowe lub pneumatyczne zamiast nieporęcznych sprężyn piórowych lub drążków skrętnych. Taka konstrukcja ułatwia również początkowy montaż pojazdu, ponieważ sprężyna, rozpórka, piasta i hamulce mogą być przymocowane do pojazdu na linii produkcyjnej jako jedna całość.

Największym minusem posiadania rozpórek w pojeździe jest czas ich wymiany. Aby wymienić rozpórkę na własną rękę, trzeba usunąć kompletny zespół rozpórki i sprężyny z pojazdu, a następnie zdemontować go, aby można było zamienić oryginalną sprężynę i mocowanie na nową rozpórkę. Sprężyny cewki na swoim pojeździe trzeba nosić pojazd, który waży tysiące funtów, więc to stoi na przeszkodzie, że są one pod dużą presją. Normalnie można użyć narzędzia, które ściska sprężynę, aby utrzymać ją przed zwolnieniem napięcia i wystrzeliwaniem, gdy kompletny zespół rozpórki jest demontowany, ale jeśli jest to zrobione nieprawidłowo, może dojść do poważnych obrażeń. Z tego powodu BuyAutoParts oferuje kompletny zestaw "quick strut" dla wielu popularnych pojazdów, które wykorzystują zawieszenie typu strut. Jest to kompletna rozpórka, która zawiera sprężynę i górne mocowanie wstępnie zainstalowane. Jest to nie tylko bezpieczniejsze, ale również ułatwia montaż, co oznacza niższe koszty pracy, jeśli mechanik wykonuje pracę za Ciebie.

Ważne jest, aby zwracać uwagę na swój pojazd, aby wiedzieć, kiedy nadszedł czas na serwisowanie amortyzatorów. Większość pojazdów nie daje żadnych bezpośrednich powiadomień, takich jak kontrolka silnika do pracy zawieszenia. Można zauważyć clunking lub pukanie hałas spod pojazdu, zwłaszcza na wybojach lub nierównych drogach. Inną przyczyną awarii rozpórki jest uszkodzenie uderzeniowe od uderzenia w przeszkodę lub wyboju przy dużej prędkości, lub wyciek oleju. Jeśli zignorujesz te oznaki, Twój samochód może jeździć gorzej, opony mogą zużywać się nierównomiernie lub w szybszym tempie, a Twój pojazd po prostu nie będzie tak bezpieczny. Gdy nadejdzie czas wymiany amortyzatorów, ważne jest, aby używać części najwyższej jakości, o doskonałych opiniach, co prawdopodobnie obniży koszty w całym okresie eksploatacji pojazdu.

Jeśli nadal nie jesteś pewien, co jest najlepsze dla Twojego pojazdu, skontaktuj się z BuyAutoParts, aby uzyskać kompetentną pomoc w uzyskaniu najlepszego zawieszenia dla Twojego pojazdu. Posiadamy gwarantowane, dokładnie dopasowane amortyzatory, rozpórki, kompletne zespoły rozpórek, coilovers i inne od głównych marek takich jak KYB, Sachs, Bilstein, Arnott, Monroe, Gabriel i Duralo. Wszyscy nasi specjaliści od części są tutaj i gotowi do pomocy!