Co wycieka z mojego samochodu?

image

Autor: Kim Nguyen

Twój samochód jest wypełniony różnego rodzaju płynami, które zapewniają jego funkcjonalność. Od czasu do czasu w samochodzie może pojawić się wyciek i ważne jest, aby wiedzieć, gdzie i co dokładnie wycieka. Zidentyfikowanie problemu i jego źródła pomoże określić, jak poważny jest wyciek z samochodu, zwłaszcza jeśli wymaga on natychmiastowej uwagi.

Płyn chłodzący/zamarzający

Wycieki płynu chłodzącego to jedne z najczęstszych wycieków, jakie mogą wystąpić w samochodzie. Chociaż nie jest to bardzo poważna sytuacja, jeśli chodzi o wycieki, to jednak najlepiej jest go naprawić, ponieważ reguluje on temperaturę w silniku. Jeśli nieszczelność pozostanie nieusunięta, istnieje ryzyko, że zabraknie płynu chłodzącego, co spowoduje przegrzanie silnika.

Płyn chłodzący ma zazwyczaj bardzo jasny kolor, zwykle zielony, ale może być też różowy, żółty lub pomarańczowy. Płyn jest dość rzadki i ma śluzowatą konsystencję.

Olej

Innym częstym wyciekiem jest olej silnikowy. Jeśli na parkingu wszędzie widać kałużę oleju, najlepiej jak najszybciej zabrać samochód do mechanika, aby go naprawić.

Przyczyn wycieku oleju jest wiele:

- Uszkodzona uszczelka oleju

- Nieprawidłowo założony filtr oleju

- Korozja na przewodzie oleju i płynu chłodzącego

- Niezabezpieczona śruba olejowa

- Wysokie ciśnienie oleju

Wyciek oleju może spowodować zagłodzenie silnika i spowodować uszkodzenia znacznie bardziej kosztowne niż zwykła wymiana uszczelki. Olej silnikowy może mieć kolor od jasnobrązowego do czarnego, w zależności od tego, jak jest nowy.

Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy pomaga utrzymać ciśnienie hydrauliczne w układzie hamulcowym samochodu. Wyciek płynu hamulcowego spowoduje spadek ciśnienia w układzie, a w konsekwencji awarię hamulców. Mimo że wycieki płynu hamulcowego są rzadkie, nie należy ich tak szybko wykluczać. Płyn hamulcowy ma kolor od bezbarwnego do brązowego, w zależności od tego, jak jest nowy, i jest bardzo śliski. W takim przypadku wyciek można zwykle znaleźć w pobliżu kół, pod pedałem hamulca. Należy natychmiast zabrać samochód do mechanika, aby naprawił wyciek.

Płyn w automatycznej skrzyni biegów

Płyn przekładniowy służy jako środek smarujący w skrzyni biegów samochodu, dzięki czemu samochód płynnie zmienia biegi. Jeśli w samochodzie zabraknie płynu przekładniowego, może to spowodować nieodwracalne uszkodzenie skrzyni biegów. Jeśli znasz się choćby w minimalnym stopniu na samochodach, wiesz, że wymiana skrzyni biegów nie jest tanim zadaniem. Nowa skrzynia biegów może kosztować od 1200 do 2000 dolarów, w zależności od pojazdu.

Płyn do automatycznej skrzyni biegów ma czerwony kolor i bardzo dobrą lepkość. Wycieków płynu przekładniowego należy szukać w pobliżu przodu lub środka samochodu.

Płyn wspomagania układu kierowniczego

W wielu pojazdach płyn do automatycznej skrzyni biegów jest używany jako płyn do wspomagania układu kierowniczego, więc jego konsystencja i kolor będą takie same. Inne samochody używają płynu przeznaczonego specjalnie do wspomagania układu kierowniczego, który ma zwykle żółtawy kolor. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi pojazdu, jaki rodzaj płynu jest używany w danym pojeździe.

Jeśli podejrzewasz, że masz wyciek płynu wspomagania układu kierowniczego, najpewniejszą metodą stwierdzenia, że przyczyną jest układ wspomagania, jest to, że musisz włożyć więcej wysiłku w obracanie kierownicą niż zwykle. Najczęstsze miejsca wycieków to zbiornik wspomagania, pompa wspomagania lub przewody.

Benzyna

Jeśli pachnie jak gaz, wygląda jak gaz, to prawdopodobnie jest to gaz. To, że w Twoim samochodzie jest wyciek benzyny, nie oznacza, że w każdej chwili może on wybuchnąć. Należy tylko sprawdzić wszystkie przewody paliwowe i czy nie ma pęknięć w samym zbiorniku. Niewielkie wycieki benzyny są dość łatwe do samodzielnej naprawy, ale jeśli kałuża jest duża, należy sprawdzić pompę paliwową.

Płyn do wycieraczek przedniej szyby

Płyn do wycieraczek jest bardzo rzadki, prawie jak woda, i ma bardzo jasny kolor (najpopularniejszy jest niebieski). Sprawdzić zbiornik płynu do wycieraczek, aby upewnić się, że nie ma w nim pęknięć ani poluzowanych węży. Nie jest to poważny wyciek, ale może być niewygodny, gdy trzeba szybko spryskać szybę.

Woda

Z technicznego punktu widzenia, jeśli z samochodu "wycieka" woda po napełnieniu układu klimatyzacji w lecie, to nie jest to żadna nieszczelność. Jest to po prostu kondensacja wody z układu klimatyzacji samochodu i nie ma się czym przejmować.

http://ow.ly/uJ8eG | http://ow.ly/uJ8ii | http://ow.ly/uJ8pB | http://ow.ly/uJ8rK | http://ow.ly/uJ8tg | http://ow.ly/uJ8v8 | http://ow.ly/uJ8wV |