Kiedy wypożyczalnia samochodów daje ci BMW serii 5

image

Byłem niedawno w podróży służbowej w Orlando na Florydzie i pani z wypożyczalni samochodów grzecznie powiedziała - "Proszę pana, zostało nam tylko BMW, czy to będzie w porządku?". Linia rodzin czekających na samochód, aby udać się do Disneylandu, doprowadziła mnie do przekonania, że nikt inny nie będzie chciał go mieć. Choć nie była to klasa ekonomiczna, którą zamówiłem, to musiała wystarczyć. Srebrne BMW 528i z 2014 roku, z przekładnią Steptronic. To fajny dodatek do każdej podróży.

Muszę przyznać, że nigdy nie byłem wielkim facetem BMW. Nie mam nic przeciwko nim, uważam, że to świetne samochody, po prostu zawsze były poza moim zasięgiem cenowym lub niepraktyczne. Z dwójką dzieci i psem, jestem bardziej SUV-em. Kiedy mam trochę czasu na zabawę, to zazwyczaj w samochodach z napędem turbo. Do niedawna BMW nie oferowało w USA silników z turbodoładowaniem.

Większość byłaby zaskoczona widząc tutaj edycję 2.8. Nawet ja bym zgadł, że 535 to model podstawowy, a 550 to upgrade. BMW faktycznie oferuje serię 5 w około 5 różnych silników gazowych, 5 diesli, hybrydę i turbo. W połączeniu z xDrive i innymi edycjami jest ponad 22 kombinacje. Biorąc pod uwagę jego globalny status sprzedaży, to naprawdę nie jest tak zaskakujące. 528 ma 258lb momentu obrotowego i 241 KM, więcej niż wystarczająco dla tego samochodu. W połączeniu z 8-biegową skrzynią biegów otrzymujemy bardzo przyjemny samochód do jazdy.

Samochód zbudowany jest na podwoziu F10. Wspólnie z serią 6 i 7 jest to bardzo dopracowana platforma z punktu widzenia inżynierii. Układ kierowniczy jest responsywny, a zawieszenie jest zwarte, z bardzo niskim body roll w zakrętach. Krytyka F10 polega na tym, że stylizacja jest nijaka i ja bym się z tym zgodził. Nie wyróżnia się dość mocno, nie wygląda nawet jak 2014. Można go pomylić ze starszym modelem.

Fajną częścią dla mnie była skrzynia biegów. O ile nie jest to 6-biegowy manual, który jest opcją, o tyle 8-biegowy automat ze Steptronic jest strasznie blisko. Możesz zobaczyć na zdjęciu, że robię 80 podczas gdy w M5 i 90 podczas gdy w M6 przy zaledwie 350 RPM. Ostrzeżenie o prędkości, że beeps na ciebie i pokazuje się na ekranie, gdy przekroczyć 80MPH jest wyraźnie, ponieważ jest to bardzo łatwe do zrobienia. To tylko małe przypomnienie, że prawdopodobnie przekraczasz prędkość.

Ten model był również wyposażony w Efficient Dynamics - system oszczędzania paliwa BMW. Masz opcję trybu ECO, Normal i Sport, a także kilka innych funkcji. Mając ograniczony czas na zabawę, trzymałem go w trybie Sport. Podoba mi się to, co robią, ale jest to dość proste.

Jedną z funkcji, które mi się podobały, był duży wyświetlacz LED umieszczony wysoko w konsoli środkowej. Z opcjami wyświetlania wszystkiego, co można sobie wyobrazić, ale moim ulubionym było posiadanie mocy i momentu obrotowego na wyświetlaczu, aby zobaczyć, co samochód robi. Aby pokazać, że ten samochód ma mnóstwo mocy, starałem się mocno naciskać moment obrotowy i moc powyżej 200, ale nigdy nie mógł dostać się tam na drogach miejskich lub autostrad.

Napisane przez Dara Greaney

Co to jest FICM?

Najnowsze artykuły

image

Diagnostyka czujnika masowego przepływu powietrza

image

Co to jest FICM?

image

Silnik czterocylindrowy

Popularne artykuły