Naprawa Auto AC: Czy masz talent, aby zrobić to samemu?

image

Istnieje wiele powodów, dla których AC w Twoim samochodzie może przestać działać prawidłowo. Częstym powodem jest niski poziom czynnika chłodniczego. Jednym z najprostszych testów naprawczych auto AC jest sprawdzenie, czy nie ma wycieku czynnika chłodniczego i uzupełnienie go. Twój AC jest systemem zamkniętym, dlatego jedynym powodem, dla którego czynnik chłodniczy byłby niski, jest wyciek. Jeśli jesteś do tego, wierzymy, że jest to projekt, który można podjąć na siebie.

Diagnozowanie problemów

Zanim zaczniesz wymieniać części lub uzupełniać czynnik chłodniczy, przyjrzyjmy się kilku objawom niskiego poziomu czynnika chłodniczego w systemie AC.

1. Twoja klimatyzacja nie jest tak zimna jak kiedyś. Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że Twój system klimatyzacji nie spełnia już swojej roli? Włączenie klimatyzacji do najzimniejszego ustawienia spowoduje, że samochód będzie chłodniejszy, ale nie będzie wystarczająco zimny. Dzieje się tak, ponieważ ciepło nie może być wymieniane pomiędzy wężownicą skraplacza a otaczającym powietrzem.

2. Chłodniejsze temperatury. Może się to wydawać nieco dziwne, ale gdy nie ma wystarczającej ilości czynnika chłodniczego, układ chłodzenia może faktycznie obniżyć temperaturę i na wężownicy zacznie gromadzić się szron. Nieregularności są najprostszym sposobem na zauważenie objawów niskiego poziomu czynnika chłodniczego.

3. Przerywane chłodzenie. Jednym z bardziej frustrujących objawów niskiego poziomu czynnika chłodniczego jest przerywane chłodzenie. Często decyduje się ono nie działać podczas najgorętszych dojazdów do pracy. Może to być spowodowane zamarzaniem systemu, ale może też wynikać z innych przyczyn, takich jak wadliwy czujnik temperatury.

Znalezienie nieszczelności

Zanim dodasz czynnik chłodniczy, będziesz chciał ustalić, skąd pochodzi wyciek. Jeśli nie znajdziesz przecieku i nie naprawisz go, będziesz robił ten projekt ponownie w najbliższej przyszłości. Istnieje kilka metod, aby znaleźć wyciek. Chwyć butelkę ze spryskiwaczem, dodaj kilka kropli mydła i napełnij ją wodą. Włącz samochód z AC w górę, rozpylić trochę mieszaniny na węże i uszczelki i szukać bąbelków. Często jest to tak proste, jak zły wąż lub o-ring, które są dość łatwe do wymiany.

Jeśli znalazłeś swój wyciek i ustaliłeś, że nie jest on spowodowany awarią sprężarki AC. Jeśli tak jest, zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym wymiany sprężarki AC. Jeśli wiesz, że to nie to, będziesz chciał kupić potrzebny czynnik chłodniczy.

Najprostszą metodą jest zakup zestawu do wykrywania wycieku czynnika chłodniczego. To pochodzi z barwnikiem fluorescencyjnym, że można umieścić w systemie AC i można łatwo zauważyć. Ponownie włączyć samochód i przynieść AC do pełnego wybuchu, oglądać dla barwnika fluorescencyjnego tryskające i pinpoint gdzie wyciek pochodzi z.

Jeśli chodzi o auto AC naprawy, dodanie czynnika chłodniczego jest jednym z łatwiejszych rzeczy do zrobienia. Wszystko, co trzeba to trochę cierpliwości i zdolność do przestrzegania kilku instrukcji.

Możesz znaleźć kanistry doładowujące czynnik chłodniczy w lokalnych sklepach z częściami samochodowymi, Walmart lub Target. Będziesz chciał kupić jeden z załączonym ciśnieniomierzem lub kupić ciśnieniomierz osobno, który można wykorzystać w dół drogi. Istnieją dwa rodzaje czynnika chłodniczego, r-12 i R-134a. Jeśli twój samochód został zbudowany w ciągu ostatnich 20 lat, szanse są takie, że działa na R-134a. Jeśli Twój samochód używa czynnika r-12, będziesz musiał zabrać go do licencjonowanego mechanika, który może legalnie obsługiwać ten czynnik.

Dodawanie czynnika chłodniczego

1. Za pomocą zestawu do uzupełniania czynnika chłodniczego, podłącz wąż i złączkę do strony niskiego ciśnienia w systemie AC. Zazwyczaj jest to określone przez niebieską pokrywę nad portem ładowania.

2. Włącz samochód i włącz AC, sprawdź wskaźnik, aby upewnić się, że samochód potrzebuje czynnika chłodniczego.

3. Po ustaleniu, że potrzebujesz czynnika chłodniczego, przy wciąż włączonym samochodzie, otwórz zawór zwalniający, umożliwiając swobodny przepływ czynnika chłodniczego. Uwaga: Nie pozwól, aby płyn chłodniczy dotknął Twojej skóry, zamarznie przy kontakcie.

4. Kontynuuj monitorowanie manometru, aż ciśnienie będzie na odpowiednim poziomie. Na manometrze pojawi się zielony obszar oznaczający, że twój system jest w pełni naładowany.

5. Zdejmij złączkę z portu ładowania i załóż z powrotem pokrywę nasadki. Włącz samochód i upewnij się, że system ostygnie do odpowiedniej temperatury. Jeśli potrzebujesz nieco więcej wizualnej pomocy, spójrz na ten Wikihow dotyczący ładowania układu klimatyzacji.

Wreszcie, cieszyć się zimnym AC i bask w swoim osiągnięciu. Zakończyłeś naprawę swojego auto AC i możesz pochwalić się znajomym, że wiesz jak to zrobić samemu. Uwaga: Znajomi i rodzina mogą poprosić Cię o wykonanie tej czynności na ich samochodach.

Co to jest FICM?

Najnowsze artykuły

image

Diagnostyka czujnika masowego przepływu powietrza

image

Co to jest FICM?

image

Silnik czterocylindrowy

Popularne artykuły