Co to jest silnik Hemi?

image

Luty 26, 2013- A HEMI Engine- HEMI pochodzi od słowa Hemisphere - jest to silnik, który miał tendencję do być używany w potężnych, muscle cars, drag racers, a nawet niektórych ciężarówek. Najbardziej obfite w późnych latach 40-tych do 70-tych, silnik HEMI był szalenie potężny. Kojarzony z potężnymi silnikami, HEMI jest jednym z najwspanialszych silników dla entuzjastów motoryzacji.

"Urodzony" w 1948 roku, stworzony przez Harry'ego Westlake'a i jego zespół, pierwszy silnik HEMI został użyty w Jaguarze. Jednak trzy lata później, w 1951 roku, Chrysler wprowadził pierwszy w historii silnik o mocy 180 koni mechanicznych, wykorzystując HEMI V-8 w kilku różnych samochodach Chryslera. Był on znany jako 331 HEMI, ponieważ jego pojemność skokowa wynosiła 331 cali sześciennych.

Chrysler kontynuował poprawę HEMI do 1964 roku, kiedy to wyprodukowali silnik HEMI o pojemności 426 cali sześciennych. 426 HEMI zyskał sławę w świecie motoryzacji, kiedy został użyty w pojazdach, które zajęły 1, 2 i 3 miejsce w wyścigu NASCAR Daytona 500 w 1964 roku.

Tajemnicą silnika HEMI była jego niezwykle wydajna komora spalania; obszar spalania w głowicy ma kształt półksiężyca. W tamtych czasach większość samochodów używała płaskich głowic - tańszych silników, w których zawory znajdowały się w bloku, a nie w głowicy.

Główne zalety silnika HEMI w porównaniu z płaską głowicą były takie, że powierzchnia samego silnika była znacznie mniejsza, co oznaczało, że uciekało mniej ciepła, a paliwo spalało się w bardziej wydajny sposób. Zawory były również większe, co pomogło zwiększyć przepływ powietrza w całym silniku.

Jest jednak powód, dla którego nie we wszystkich silnikach stosowano głowice półkuliste, a nie płaskie. Półkulista głowica nie mogła realistycznie zmieścić czterech zaworów na każdym cylindrze, projekt jest zbyt skomplikowany. To nie jest problem, jeśli jesteś w wyścigu, jak NASCAR, ale większość samochodów ulicznych mają cztery małe zawory, i używać Pentroof stylu projektu. To również miało lepszą komorę spalania, ponieważ była mniejsza, a to oznacza, że tracisz mniej ciepła.

Oprócz tego, komora półkulista ma również zwiększone wartości produkcyjne i jest o jedną czwartą cięższa niż Flathead. Istnieje również problem z normami emisji teraz, z ludzi pracujących pilnie, aby zatrzymać nadmiar.

Co to jest FICM?

Najnowsze artykuły

image

Diagnostyka czujnika masowego przepływu powietrza

image

Co to jest FICM?

image

Silnik czterocylindrowy

Popularne artykuły