Wszystko, co musisz wiedzieć o elektronicznym wtrysku paliwa

image

Jeśli myślisz o swoim samochodzie jako żywej, oddychającej istocie, to sprawiedliwe jest nazwanie silnika samochodu sercem istoty. Silnik ma podobne funkcje ogólne do serca człowieka, ponieważ dostaje krew (paliwo) pompowania i reszta części ciała (inne części samochodowe) w ruchu! Jeśli silnik jest sercem, to jednostka sterująca silnika (ECU), którą można znaleźć w wielu nowoczesnych pojazdach, jest mózgiem. Jeśli chcesz zrozumieć podstawy elektronicznego wtrysku paliwa, to musisz zrozumieć koncepcję, że elektroniczny wtrysk paliwa byłby nieistniejący bez mózgu samochodu.

Istnieją cztery zadania ECU jest odpowiedzialny za. ECU kontroluje mieszankę paliwową, kontroluje prędkość biegu jałowego, reguluje czas zapłonu i kontroluje rozrząd zaworów. Wszystkie cztery zadania to niezwykle ważne funkcje, które pozwalają Twojemu samochodowi pracować w sposób, do którego jesteś tak wygodnie przyzwyczajony.

Mieszanka paliwowa

Po naciśnięciu przez kierowcę pedału gazu, elektroniczny układ sterowania przepustnicą samochodu włącza się i pozwala przepustnicy osiągnąć pożądaną pozycję ustawioną przez kierowcę. Po tym punkcie, albo czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP) określają, ile powietrza dostaje się do korpusu przepustnicy i ta informacja jest przesyłana do ECU. ECU następnie, działając jako mózg, reguluje, ile paliwa wtryskiwać do cylindrów, aby utrzymać mieszankę stechiometryczne (odnoszące się do lub oznaczające ilości reaktorów w prostych proporcjach integralnych, zgodnie z przepisem równania lub wzoru, dla tych, którzy nie mają pojęcia, co to słowo oznacza). W skrócie, ECU reguluje mieszankę paliwową za pomocą innych części, takich jak czujnik położenia przepustnicy do sprawdzania pozycji przepustnicy i czujniki MAF lub MAP do regulowania ilości napływającego powietrza.

Regulacja prędkości obrotowej na biegu jałowym

W nowoczesnych pojazdach wykorzystujących elektroniczny wtrysk paliwa, ECU kontroluje powietrze dostające się do silnika poprzez elektroniczny system przepustnic. Dzięki temu ECU może monitorować prędkość obrotową silnika za pomocą czujnika położenia wału korbowego. Czujnik położenia wału korbowego to po prostu część, która mierzy prędkość obrotową koła pasowego korby, koła zamachowego silnika lub nawet samego wału korbowego. Głównym punktem, który musisz wiedzieć o kontrolowaniu prędkości obrotowej na biegu jałowym w odniesieniu do wtrysku paliwa jest to, że ECU wysyła paliwo do silnika w oparciu o to, jak szybko obraca się wał korbowy.

Kontrolowanie rozrządu zapłonu

W nowoczesnych pojazdach nie stosuje się centralnie umieszczonej cewki zapłonowej, lecz cewkę umieszczoną na każdej świecy zapłonowej. Dlatego na podstawie informacji otrzymanych przez ECU z czujnika położenia wału korbowego, czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika masowego przepływu powietrza, czujnika spalania stukowego i innych czujników, ECU określa, kiedy należy wyzwolić tranzystor sterownika. Gdy tranzystor sterownika zostanie wyzwolony, odpowiednia cewka zostaje zasilona. W ten sposób współczesne pojazdy wykorzystują ECU do sterowania czasem zapłonu.

Kontrola rozrządu zaworów

Ostatnią ważną funkcją ECU jest kontrola rozrządu zaworów. Dotyczy to tylko pojazdów, które mają zmienny rozrząd zaworów. Zmienny rozrząd pozwala silnikom na osiągnięcie optymalnej wydajności przy różnych prędkościach. ECU reguluje ten proces i pozwala na uzyskanie maksymalnej wydajności.

Jak można się spodziewać, BuyAutoParts.com posiada wszystkie części, których potrzebujesz, aby Twój elektroniczny system wtrysku paliwa działał na najwyższym poziomie. Jeśli potrzebujesz tych części przejrzyj nasz katalog lub zadzwoń do nas pod numer 888-907-7225. Dziękujemy za przeczytanie bloga BAP!