Co mówi Ci hałas paska rozrządu?

image

Pasek rozrządu jest jednym z najbardziej niedocenianych elementów silnika spalinowego w Twoim samochodzie. Często poza zasięgiem wzroku i zazwyczaj poza zasięgiem umysłu - paski rozrządu są jednym z tych elementów silnika, które umykają uwadze aż do momentu, w którym nie działają - zadaniem paska rozrządu jest upewnienie się, że wał korbowy i wałek rozrządu są wyrównane lub "zsynchronizowane".

Kiedy pasek rozrządu zaczyna się psuć, Twój silnik jest narażony na poważne problemy, z których nie najmniejszym jest nieprawidłowe otwieranie i zamykanie zaworów silnika. Dobrą wiadomością jest to, że prawdopodobnie dostaniesz uczciwe ostrzeżenie, zanim sprawy zmienią się ze złych na gorsze. Jeśli zignorować dwa główne rodzaje hałasu paska rozrządu, jesteś toczenia kostki.

Więc co mówi Ci hałas paska rozrządu? Wiele rzeczy, jak zobaczysz - i nie zawsze są one bezpośrednio spowodowane paskiem rozrządu, ale raczej powiązanych elementów.

Dwa podstawowe odgłosy paska rozrządu są przerywane i stałe.

Hałas przerywany. Powszechnie nazywany również dźwiękiem "ćwierkania", jest to zwykle wynik nieprawidłowego ustawienia paska. W przypadku hałasu przerywanego należy pamiętać, że głośność i wysokość dźwięku pozostają takie same, nawet jeśli silnik zwiększa moc. Zanieczyszczony płyn, nieprawidłowy montaż i zużyte żebra paska mogą również powodować świszczący dźwięk.

Stały hałas. Jest to wysoki "pisk", który często towarzyszy przekręceniu kluczyka przy uruchamianiu silnika. W przeciwieństwie do świszczącego odgłosu paska, ten zwiększa swoją głośność. Ponadto, ten konkretny dźwięk paska zmienia się, gdy samochód włącza lub wyłącza pewne akcesoria. Na przykład, piszczący hałas może się nasilić, gdy włączysz klimatyzację. Głównie, ciągłe piszczenie jest wynikiem niewystarczającego napięcia pomiędzy paskiem a kołami pasowymi. I podobnie jak w przypadku przerywanego dźwięku ćwierkania, może to być również spowodowane źle zamontowanym elementem silnika.

Niezależnie od rodzaju hałasu, oto coś, co Twój pasek rozrządu na pewno Ci mówi: proszę pominąć "dressingi paska". To powszechne błędne przekonanie, że różne płyny samochodowe (benzyna, płyn hamulcowy, olej itp.) mogą pomóc w "przyczepieniu" paska do różnych kół zębatych i pasowych powiązanych elementów. Po zdiagnozowaniu problemu na podstawie rodzaju hałasu, komponent i / lub wymiana paska jest zalecane, aby uzyskać swój samochód z powrotem do optymalnej wydajności.

Aby zaoszczędzić kosztownych wydatków na naprawy, zawsze można zmienić pasek rozrządu samodzielnie. Oprócz tego, że samodzielne wykonanie tej czynności jest korzystne dla budżetu, zyskasz również osobiste poczucie spełnienia. A żaden inny dostawca części nie jest w stanie pomóc Ci lepiej niż BuyAutoParts.com. Nasze zestawy paska rozrządu oferują jakość OEM w bardzo przystępnych cenach.

Przejrzyj nasz wybór już dziś. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące naszych elementów paska rozrządu, możesz również skontaktować się z naszymi konsultantami ds. części samochodowych pod numerem (888) 907-7225. Strona kontaktowa BAP jest również doskonałym źródłem informacji; oferujemy wsparcie techniczne, sprzedaż, a nawet sesje czatu na żywo.

Napisane przez Dara Greaney

Co to jest FICM?

Najnowsze artykuły

image

Diagnostyka czujnika masowego przepływu powietrza

image

Co to jest FICM?

image

Silnik czterocylindrowy

Popularne artykuły