2016 Honda Civic Turbo reprezentuje dużą zmianę dla uznanej platformy. To pierwszy Civic w historii oferowany w fabrycznym wykończeniu, który posiada również doładowany silnik dowolnego rodzaju. Poprzednie wersje Civiców z turbodoładowaniem lub doładowaniem były osiągane jedynie przez rynek wtórny lub zespoły wyścigowe Hondy. Jest to w rzeczywistości dopiero druga próba Hondy w wyposażeniu modelu produkcyjnego w turbosprężarkę, pierwsza to Acura RDX (więcej na ten temat z perspektywy specjalisty od części zamiennych później). Jako że jest to dopiero druga próba, statystyki nie są imponujące: 174 KM i 162 lb-ft momentu obrotowego oraz 15,3 sekundy na ćwierć mili z 1,5-litrowego turbodoładowanego silnika. Ta ćwiartka jest tylko o dwie dziesiąte sekundy wolniejsza od poprzedniego modelu Civic Si 9. generacji, który był wyposażony w prawdopodobnie najlepszy czterocylindrowy silnik, jaki Honda kiedykolwiek wyprodukowała w tym konkretnym wariancie K24. Mated do newish CVT, ten nowy turbodoładowany Civic wydaje się być zdolną platformą. Jest jednak jedna rzecz, która nie do końca pasuje - TEN CIVIC JEST TURBOCHARGED?!?!
Honda ma długą i godną szacunku historię tworzenia małych, wysokoobrotowych, wydajnych i naturalnie wolnossących (czytaj - NIE doładowanych) silników. Robią i robili małe urządzenia i silniki motocyklowe, które kręcą się dobrze poza tym zakresem 10K rpm. Poza tym, ich punkty cenowe w całej swojej gamie uczynił większość swoich silników i pojazdów powszechnie dostępne, a ich długowieczność pozwoliła pojazdy Honda przejść przez wiele rąk na rynkach wtórnych. Używane Civics od dawna są cenione na rynku samochodów używanych, głównie ze względu na ich niskie koszty utrzymania i długowieczność. Wczesne modele z lat 80. oferowały co najmniej 200 000 mil niezawodnej obsługi, jeśli właściciel wykonywał regularną i uczciwą minimalną konserwację. Liczba ta jest mniej imponująca w 2016 roku, więc zrozumiałe jest, że przyszłe podmioty w puli talentów Civic powinien zaoferować, że lub lepiej.
Ten pisarz nie jest obcy do Civic. Posiadałem lub miałem długoterminowe umowy leasingowe na siedem z nich od 1989 do 2008 w różnych poziomach wykończenia od HF do Si. Mój obecny commuter jest 2008 LX sedan. Wpadłem na te Civiki bardziej przez okoliczności niż jawną miłość, choć kochałem kilka z nich. Konsekwentnie, były one wydajne, niezawodne i tanie w utrzymaniu i eksploatacji w ogóle. Inni właściciele Civiców donoszą o tym samym od dziesięcioleci i właśnie dlatego mają one dobrą wartość na rynku samochodów używanych. Byłem aktywny w społecznościach internetowych. Dodatkowo, pracowałem nad swoimi i cudzymi Civicami. Sprzedawałem również części zamienne, części eksploatacyjne i akcesoria do nich z umiarkowanym powodzeniem.
W moim życiu zawodowym, w pewnym momencie byłem odpowiedzialny za znaczącą działalność związaną z turbosprężarkami, która obejmowała zarówno sprzedaż oryginalnego wyposażenia, jak i regenerowanych jednostek. To prowadzi mnie do notatki, którą zostawiłem wcześniej na temat Acury RDX, pierwszego fabrycznego turbodoładowania Hondy. Widzę znaczny popyt na turbo RDX, co jest niepokojące, biorąc pod uwagę stosunkowo niską sprzedaż jednostkową i niski wiek tych pojazdów. Rdzenie turbosprężarek, które otrzymałem i wysłałem do odbudowy wróciły do mnie częściej niż nie oznaczone jako "Not Re-buildable" z powodu poważnego uszkodzenia obudowy. Uszkodzenie obudowy występuje tylko wtedy, gdy luz wału jest bardzo zły, a to powinno być raczej wyjątkiem niż normą. Wszystko inne, gdy awarie występują tak wcześnie w normalnym toku użytkowania, sugeruje wadę projektową lub produkcyjną. Przyznaję, że była to pierwsza próba Hondy i próbowali oni czegoś możliwie odważnego w postaci technologii zmiennego przepływu. Ale jak dotąd, z tego co mogę powiedzieć zarówno w przyjęciu konsumentów i przedwczesnych wskaźników awarii, że RDX nie był porywający sukces. To pozostawia Civic jako druga próba Hondy z fabrycznym turbodoładowaniem, a oni zrobili to w swoim kultowym bestsellerze znanym z niezawodności i niskich kosztów utrzymania. To jest to, co mnie najbardziej martwi.
To właśnie specyficzne połączenie wysokiego boostu, wysokiej kompresji i minimalnego zaplecza technologicznego martwi mnie najbardziej. Civic Turbo z 2016 roku może pochwalić się stopniem sprężania 10,6:1 oraz turbosprężarką single scroll, która osiąga maksymalny poziom 16,5 lb doładowania. Obie te wartości są dla mnie bardzo wysokie, a w połączeniu ze sobą przekładają się na mały silnik 1.5L, który musi pracować bardzo ciężko, aby osiągnąć swoją wydajność, z turbo pracującym bardzo ciężko, a wszystko to przy absolutnie żadnej najmniejszej tolerancji nie jest zakłócone (powinienem dodać, że to wszystko ma działać na 87-oktanowym niskim gazie). Połącz to turbo z elektronicznym siłownikiem i obserwuj jak specjaliści od części zamiennych w całym kraju ślinią się w oczekiwaniu na porażkę. Cała ta technologia i wydajność wymaga wiele od każdego producenta bez wielu, wielu lat doświadczenia z wymuszoną indukcją. Honda nie ma takiego doświadczenia, to jasne i proste. Ale nie są nowicjuszami w tej grze i nadal walczą z rosnącą jakością Amerykanów i Koreańczyków, więc nie mam wątpliwości, że przynajmniej myślą, że mają to pod kontrolą.
Prawdę mówiąc, tylko czas w obsłudze może powiedzieć, czy Honda zatrudniła niezawodną technologię w swoim nowym turbodoładowanym Civicu. Eksperci od samochodów używanych od wieków ostrzegali przed kupowaniem pierwszego w każdej generacji pojazdu, aby umożliwić producentowi wyprasowanie zmarszczek. Dodaj w turbosprężarce do mieszanki i podejrzewam, że ta sama sugestia nosi dodatkową wagę. Przez wszystkich środków, podejmować własne decyzje zakupu auto, ale to jest mój wziąć na 2016 Honda Civic Turbo. Trzymam się na więcej danych. [Szukasz części do Hondy Civic? Sprawdź nasz spis części do Hondy Civic].
Napisane przez Jeremy Crankshaft - BuyAutoParts.com Turbocharger Expert