Wydajność pompy wtryskowej paliwa jest ściśle związana z wydajnością silnika. Jeśli Twój pojazd ma problem z dostawą paliwa, dosłownie umrze z głodu. Problemy z wtryskiem paliwa, dlatego są jednym z najbardziej palących problemów z silnikiem do czynienia. Czy doświadczyłeś awarii wtryskiwacza paliwa, czy nie, to pomaga zrozumieć pompę wtryskiwaczy paliwa, jak to odnosi się do wydajności silnika, a także, jak pompy wtryskowe oleju napędowego różnią się od tradycyjnych jednostek zasilanych benzyną.
Więc co robi pompa wtryskowa paliwa do silników wysokoprężnych? To jest tak proste, jak można dostać: wtryskiwacze paliwa dostarczają paliwo do komory spalania silnika. Samochody o wysokiej wydajności mają zwykle jeden wtryskiwacz paliwa na cylinder, a pompa "wtryskuje" paliwo do komory spalania - stąd nazwa "wtryskiwacz paliwa".
Paliwo jest rozprowadzane z pompy wtryskowej do komory spalania w dość prostym procesie. Paliwo pod ciśnieniem dostaje się do wtryskiwacza paliwa. Na podstawie sygnału z elektrycznie sterowanego zaworu elektromagnetycznego - zawór elektromagnetyczny działa jako rodzaj zaworu włączającego / wyłączającego - paliwo wchodzi do tłoka, który przygotowuje paliwo do ostatecznego wyjścia. Gdy paliwo opuszcza wtryskiwacz, rozpylacz rozprowadza paliwo w postaci drobnej mgiełki.
Dzisiejsze pompy wtryskowe silników wysokoprężnych pracują pod ciśnieniem - nawet większym niż to, które kiedyś uważano za "normalne". Około 15-20 lat temu, to było powszechne dla pomp wtryskiwaczy paliwa do przetwarzania paliwa w systemie około 10,000 do 15,000 psi (funtów na cal kwadratowy). Ale to tylko około połowy tego, co silniki mają robić dzisiaj. W chwili obecnej pompy wtryskowe do silników Diesla pracują przy ciśnieniu od 30 000 do 40 000 psi.
Najwyższa wydajność silnika jest pod wieloma względami podyktowana tym, ile paliwa może przetworzyć silnik. Zasadniczo, doskonały silnik może przetwarzać paliwo i powietrze lepiej niż przeciętny silnik - to jeden z powodów, dla których turbosprężarki są tak skuteczne w zwiększaniu mocy - i większe ciśnienie wewnętrzne w konieczności. To pomaga wyjaśnić znaczne ciśnienie wyjściowe dzisiejszych pomp wtryskowych paliwa w porównaniu do tych z przeszłości.
99% awarii wtryskiwaczy oleju napędowego można przypisać do dwóch różnych kwestii:
- Wadliwe problemy mechaniczne w fizycznej obudowie wtryskiwacza paliwa
- Jakość paliwa (a raczej jej brak)
Z tych dwóch rzeczy, wiele problemów może pojawić się na powierzchni. Spójrzmy na 4 wspólne komplikacje pompy wtryskiwaczy paliwa.
Czysty diesel pompy paliwowej wtryskiwacza jest szczęśliwy diesel pompy paliwowej wtryskiwacza. Z biegiem czasu, pozostałości mogą gromadzić się w systemie paliwowym, a wystarczająco dużo śmieci, brudu i smaru może zatkać całą pompę wtryskiwaczy paliwa. Rozpylacz (gdzie paliwo opuszcza wtryskiwacz i wchodzi do komory spalania) jest szczególnie podatny na "backing up", że tak powiem.
Jeśli twój silnik kiedykolwiek trzepotał lub wahał się podczas przyspieszania, zatkana końcówka rozpylacza paliwa może być wadą. A wszystko zaczyna się od gorszego oleju napędowego. W 2006 roku produkcja oleju napędowego została zmodyfikowana w celu skompensowania ultra niskiej zawartości siarki w oleju napędowym (ULSD), a właściciele silników wysokoprężnych zauważyli więcej problemów z "brudnym paliwem" niż wcześniej.
Jeśli twoim głównym celem w życiu było zniszczenie wtryskiwaczy pompy paliwowej oleju napędowego, uruchomiłbyś swój samochód ze zbiornikiem paliwa tak blisko pustego, jak to możliwe. Wszystko to ma związek z smarowaniem. Przy dużej ilości oleju napędowego w zbiorniku, łożyska pompy paliwowej otrzymują dużo smaru. Przy prawie pustym zbiorniku układ paliwowy zamiast oleju napędowego nagle zaczyna tłoczyć powietrze. Wszystko poza olejem napędowym może zużywać łożyska pompy paliwowej, co oznacza, że wtryskiwacze nie będą otrzymywać paliwa na poziomie ciśnienia (30,000 psi, 40,000 psi, itp.), które powinno być.
Diesel pompy paliwa wtryskiwacze są wysokiej precyzji elementów. Mają również do czynienia z ogromną ilością ruchu i innych naprężeń. Jeden mały gość wewnątrz (kawałek kurzu, gruzu, itp.) może zatkać wtryskiwacz. Co gorsza, mikroskopijny obiekt może pozostawić wtryskiwacz otwarty przez cały czas. Jeśli wtryskiwacz nie może zamknąć, wydajność cylindra jest zagrożona.
Kiedykolwiek pompy wtryskiwaczy paliwa O-ringi lub gniazda kuli są uszkodzone, czas procesu transferu paliwa jest zakłócony. Jest to częsty błąd pompy wtryskiwaczy oleju napędowego i zazwyczaj wymaga kompletnej przebudowy lub wymiany pompy wtryskowej.
Oto dobra wiadomość o problemach z pompą wtryskową paliwa: unikanie katastrofy jest proste. W rzeczywistości, jeśli zrobisz te trzy rzeczy, będziesz cieszyć się doskonałą wydajność i minimalne koszty naprawy:
- Kupuj czyste, niezawodne paliwo
- Wymieniaj filtr paliwa co 40 000 mil
- Przez cały czas utrzymuj zbiornik paliwa napełniony w co najmniej jednej czwartej.
Jeśli jesteś świadomy problemów z pompą wtryskową oleju napędowego w swoim samochodzie, lub masz jakiekolwiek pytania dotyczące elementów zamiennych pompy paliwowej, BuyAutoParts.com ma odpowiedzi, których szukasz - i produkty, zbyt! Aby skontaktować się z jednym z naszych specjalistów od pomp wtryskowych paliwa, zadzwoń do nas pod numer (888) 907-7225 lub sprawdź naszą stronę kontaktową, aby uzyskać więcej informacji.
Napisane przez Juan Cuellar