Symptomy uszkodzonej elektrycznej pompy paliwa

image

Prawie każdy nowoczesny samochód i ciężarówka z wtryskiem paliwa wymaga modułu wysyłkowego paliwa. Pompa paliwa dla 1999 do 2003 Chevrolet i GMC Pickup Trucks ma postać pompy elektrycznej zamontowanej w zbiorniku paliwa, którą można usłyszeć jako cichy dźwięk warkotu po pierwszym przekręceniu kluczyka. Ta pompa nie tylko wysłać gazu ze zbiornika do silnika, ale jest to również utrzymuje wymagane ciśnienie w układzie paliwowym, aby zapewnić wtryskiwacze dostarczają odpowiednią ilość paliwa do każdego cylindra, więc silnik może dostarczyć wydajność trzeba. Ale kiedy elektryczna pompa paliwowa ma problemy, może to spowodować poważne problemy z jazdą dla Twojego samochodu.

Jednym z pierwszych sygnałów o złej elektrycznej pompy paliwowej jest, gdy normalnie cichy szum staje się zauważalnie głośny i niemożliwe do dostrojenia. Ten hałas zazwyczaj oznacza, że łożyska wewnątrz jednostki są uszkodzone i obracająca się część silnika elektrycznego zaczyna się szlifować. Niestety, oznacza to, że cały zespół wysyłkowy pompy paliwa musi być wymieniony, ponieważ łożyska nie są serwisowane i ponieważ dodatkowe zużycie szlifowania ostatecznie spowoduje całkowitą awarię w dół drogi. Kiedy twoja pompa paliwa jest głośna, masz trochę czasu, aby naprawić go, zanim problem staje się większy.

Problemy z uzyskaniem Silverado, S-10, Sierra, lub Jimmy rozpoczął po napełnić lub po samochód został siedząc na chwilę jest kolejnym znakiem wadliwej pompy paliwowej. Pompa paliwowa jest zawsze włączona, gdy samochód jest uruchomiony i na samochód lub ciężarówkę z dużą ilością kilometrów, pompa paliwowa może być zużyte i słabe. Ciśnienie resztkowe w przewodach paliwowych zmniejsza się, jak samochód siedzi i za każdym razem, gdy otwierasz korek gazu i słaba pompa paliwowa często zajmie więcej niż obrót klucza, aby zbudować ciśnienie paliwa do punktu, w którym pojazd może działać płynnie. A jeśli pompa paliwowa zawiodła całkowicie, może nie być w stanie uruchomić samochód w ogóle, pozostawiając cię na mieliźnie.

Przerywany problem z elektryczną pompą paliwową może również zmniejszyć wydajność silnika Chevy lub GMC o pojemności 4,3L, 4,8L, 5,3L lub 6,0L i spowodować nierówną pracę. Bez odpowiedniej mieszanki paliwa dostarczanej do silnika, stosunek powietrza do paliwa staje się ubogi, co może powodować utratę mocy i wolniejsze przyspieszenie. Może to nawet powodować niewypały lub sprawić, że silnik zatrzyma się, jeśli ciśnienie lub objętość gazu jest wystarczająco niska.

W wielu pojazdach GM, w tym Chevy Silverado, GMC Sierra, Chevy S-10 Blazer i GMC Jimmy, zespół pompy paliwowej mieści również czujnik poziomu paliwa. Jeśli więc wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej zachowuje się nieregularnie lub nigdy nie pokazuje pełnego poziomu, może to być problem z zespołem czujnika pompy paliwa, nawet jeśli samochód lub ciężarówka działa prawidłowo. W pojazdach z wbudowanym czujnikiem i pompą paliwową należy wymienić całą jednostkę, aby uzyskać dokładny odczyt poziomu paliwa.

Jeśli zacząłeś zauważać któryś z tych objawów i prowadzisz pojazd o dużym przebiegu, jest bardzo prawdopodobne, że wkrótce będziesz potrzebował wymiany elektrycznej pompy paliwa do swojego Chevy lub GMC Truck, aby utrzymać go na drodze. W BuyAutoParts.com posiadamy ogromny wybór gwarantowanych, dokładnie dopasowanych elektrycznych pomp paliwowych do S-10 Blazer i GMC Jimmy, jak również jednostek wysyłkowych paliwa do Chevy Silverado i GMC Sierra. Przed dokonaniem naprawy samodzielnie, należy upewnić się, że mniej niż ćwierć zbiornika gazu przed otwarciem panelu dostępu do zespołu pompy i zachować szmatę pod ręką i nad przewodami paliwowymi, jak je odłączyć, aby utrzymać wszelkie ciśnienie paliwa z rozpylania wszystkich.

Co to jest FICM?

Najnowsze artykuły

image

Diagnostyka czujnika masowego przepływu powietrza

image

Co to jest FICM?

image

Silnik czterocylindrowy

Popularne artykuły