Na dobre pozbądź się zgadywania przy naprawach samochodu! Poznaj poziom zaangażowania czasowego, koszt części i zestaw narzędzi niezbędnych przed rozpoczęciem kolejnego projektu.
Aby udostępnić tę infografikę na własnej stronie, wytnij i wklej poniższy kod osadzenia! Prosimy tylko o uznanie nas za nasze dzieło na swojej stronie. Dziękujemy!
Wymiana piór wycieraczek jest prosta - każdy może to zrobić! Sprawdzaj pióra wycieraczek co 6 000 mil.
Wymień filtr powietrza co 10 000 mil. Niektóre obudowy filtrów powietrza wymagają użycia śrubokręta do ich wyjęcia.
Wymiana żarówki reflektora jest łatwa, jeśli ma się do niej dostęp. Sprawdź, czy nie ma pęknięć lub dziur w obudowie i soczewce reflektora.
Wymiana oleju jest częstym projektem samochodowym typu "zrób to sam", który powinien zająć około pół godziny, zakładając, że filtr jest łatwo dostępny.
Wlot zimnego powietrza pomaga zwiększyć wydajność MPG silnika. Gdy masz już części, instalacja zajmuje około dwóch godzin.
Świece zapłonowe sprawiają, że silnik pracuje na wszystkich cylindrach. Używaj głębokich gniazd i upewnij się, że są one prawidłowo "szczelinowane". Należy stosować świece kompatybilne z oryginalnym wyposażeniem.
Zmiana opony wymaga użycia podnośnika, śrubokręta do nakrętek i nowej opony. Aha, i trochę potu i trudu też. Każdy powinien nauczyć się tej czynności.
Niedziałający rozrusznik to niedziałający samochód. Po zainstalowaniu nowego elementu należy zapewnić stały dopływ prądu do niego.
Sprawdzaj akumulator co roku. Wymiana akumulatora to szybki projekt typu "zrób to sam". Upewnij się, że połączenia zacisków są dobrze dokręcone.
Twój samochód musi być chłodny pod ciśnieniem. Jeśli pracujesz nad chłodnicą, upewnij się, że wentylator chłodzący jest sprawny.
Dźwięk skrobania podczas hamowania to prawdopodobnie wskaźniki zużycia klocków hamulcowych. Wymień klocki, jeśli wymieniasz wirniki lub zaciski.
Jeśli twoja jazda i hamowanie poszły wszystkie chybotliwe, wirniki prawdopodobnie wymagają wymiany. Nie czekaj zbyt długo z wymianą; stare wirniki są trudne do usunięcia.
Dobry akumulator ze zmniejszoną mocą (światła, radio, itp.) może oznaczać, że alternator jest uszkodzony. Ten dogłębny projekt obejmuje pasek serpentynowy i wiele węży i śrub.
Wymiana wyłącznika zapłonu może zająć kilka minut (wyłącznik na desce rozdzielczej) lub kilka godzin (wyłącznik na kolumnie kierownicy), w zależności od jego lokalizacji.
Zapomnij o składanych mapach papierowych, system nawigacji dostaje cię w dobrym kierunku, po zakończeniu instalacji.
Piasta koła umożliwia obracanie się koła na osi. Podczas wymiany klocków hamulcowych lub wirników sprawdź, czy nie ma rdzy i korozji. Pomocny będzie klucz dynamometryczny.
Zwróć uwagę na wskaźnik temperatury. Jeśli robi się zbyt gorąco, być może nadszedł czas na wymianę chłodnicy. Potrzebne będą również węże i zaciski.
Wymiana amortyzatorów może być trudna bez odpowiednich narzędzi. Oznaki zużycia to podskakiwanie, trudności w skręcaniu i piszczenie na wybojach.
Amortyzatory współpracują z amortyzatorami, zapewniając płynną jazdę. Jeśli wymieniasz amortyzatory, zrób to po obu stronach osi, aby zwiększyć kontrolę.
Katalizator filtruje szkodliwe toksyny z wydechu. Ważny dla kontroli emisji spalin, jest również kluczowym elementem układu wydechowego.
Kiedy panewka oleju silnikowego pada, będziesz wiedział. Rdza, gruz, błoto pośniegowe i inne substancje mogą uszkodzić miskę olejową, więc sprawdzaj ją podczas każdej wymiany oleju.
Pompy paliwa są dość trudne do wymiany, zwłaszcza gdy znajdują się w zbiorniku paliwa. Na szczęście może się okazać, że nigdy nie trzeba będzie wymieniać pompy paliwowej.
Pompa wodna, niezbędna w procesie chłodzenia samochodu, jest zazwyczaj trudna do zdobycia. Będziesz potrzebował skrzynki z narzędziami i dużo czasu, więc zaplanuj odpowiednio.
Wymiana akumulatora hybrydowego jest bardziej czasochłonna i droższa. Te akumulatory mają inną charakterystykę niż zwykłe.
Chcesz mieć więcej mocy silnika? Zainstaluj turbosprężarkę. Jest to skomplikowany proces, więc spodziewaj się znacznych kosztów pracy, chyba że potrafisz zrobić to sam.
Jeśli skręcanie stało się trudne, nie zawsze jest to wina płynu do wspomagania kierownicy. Być może trzeba będzie wymienić zębatkę układu kierowniczego. Koszt i złożoność tego procesu są wysokie.
Ślizganie się biegów i brak reakcji na zmianę biegów wskazują na problemy ze sprzęgłem. Aby zrobić to samodzielnie, zaplanuj co najmniej cały dzień pracy, a może nawet więcej.
Letnia jazda bez klimatyzacji nie jest przyjemna. Brak zimnego powietrza może być oznaką problemów z czynnikiem chłodniczym lub sprężarką.
Nie czekaj, aż pasek rozrządu zawiedzie. Jeśli pęknie podczas jazdy, może to spowodować poważne uszkodzenia. Sprawdzaj go co 75 000 mil i w razie potrzeby wymieniaj.
Bez skrzyni biegów dosłownie utkniesz w pozycji neutralnej. Wymieniaj olej lub płyn przekładniowy co 50 000 mil. Do naprawy skrzyni biegów wymagana jest fachowa pomoc mechanika.
Napisane przez Dara Greaney